mujahidah fisabilillah

mujahidah fisabilillah

Tuesday, December 28, 2010

Ampuniku Ya Rabb..

 Allah...
Aku adalah manusia yang berlumur dosa Ya Allah,
Aku adalah hambaMu yang selalu mengabaikan perintahMu,
Jarang sekali aku berzikir kepadaMu,apatah lagi sujud kepadaMu,
Aku sering melupakanMu..

Ya Rahim,
Dahulu,aku sering menderhakai kedua ibu bapaku,
Dahulu,aku sering melanggar perintahMu Ya Rahim,
Dahulu,aku sering meninggalkan solat,
Dahulu,aku tidak pernah memikirkan tentang balasanMu di akhirat kelak,
Dahulu,aku buta,
Buta dari melihat kekuasaan dan keindahan ciptaanMu,
Dahulu, aku pekak,
Pekak dari mendengar kata-kataMu,
Dahulu,aku bisu,
Bisu dari menyebut asmaMu,
Bisu dari berzikir kepadaMu,
Bisu dari memujaMu,

Allahu Rabbi..
Aku berjalan di atas bumiMu dengan angkuh,
Aku berjalan di BumiMu dengan sombong,
Aku berjalan dengan lagaknya,
Aku sering fikir,
Fikir bahawa aku adalah manusia yang sempurna..

Padahal,
Aku adalah manusia yang kudung tangannya,
Kudung tangannya dari bersedekah,
Aku adalah manusia yang buta matanya,
Buta dari melihat kekuasaanMu,
Aku adalah manusia yang hina,
Hina dihadapanMu...

Ya Rabb..
Masihkah ada lagi keampunan buatku?
Masihkah ada lagi kemaafan buatku?

Allah..Allah..Allah..
Aku sangat takut dengan azab nerakaMu Ya Allah,
Tetapi,aku tidak layak untuk menghampiri syurgaMu,
Apatah lagi memasukinya..

Ya Rahman..
Aku benar-benar menginsafi diriku ya Rahman..
Aku benar-benar bertaubat padaMu ya Rahman..
Kau ampunilah dosa-dosaku ya Allah..

Masuklah aku di kalangan orang yang rugi,jika tidak mendapat keampunan dariMu,
Masuklah aku dikalangan orang yang jahil,jika tidak mendapat kemaafan dariMu,

Allahu Allah...
Aku bertaubat kepadaMu Ya Allah,
Aku bersujud padaMu ya Allah,
Aku meng'abdikan diriku padaMu ya Allah,
Aku menghambakan diriku padaMu ya Allah..
Kau ampunkanlah segala dosa-dosaku ya Allah,
Sesungguhnya,Engkau maha Pengampun lagi maha Mengasihani..

Astaghfirullahal'azim...
Ampuni aku ya Allah...
Aku hambaMu yang hina..
Aku hambaMu yang jahil,
Aku hambaMu yang lemah,
Aku hambaMu yang kerdil...

Allahu Rabbi..
Astaghfirullahal'azim...

No comments:

Post a Comment